Klantgerichtheid vergroten…

Home / Vergroot uw WinstVermogen® / Klantgerichtheid vergroten…

“Leiders hebben het niet over ‘wat’ ze doen, maar over de ‘doelen’ die ze willen bereiken. Dan hoef je maar 2 dingen te doen…” zegt Brecht de Vries terwijl hij met 2 vingers in de lucht het podium oploopt: “Creëer een doel en maak leiders van je medewerkers.”

Samen met internationaal bekroond magic entertainer Ronald Moray staat hij voor een groep medewerkers van een samenwerkingsverband van een culturele instelling en een schouwburg. Het thema van die dag is de gast centraal stellen. Met ‘De magie van leiderschap’ maken Ronald en Brecht onderwerpen op een leuke manier bespreekbaar. Door een inhoudelijke boodschap te combineren met goocheltrucs,wonderlijke verhalen en praktijksituaties staan mensen meer open om de inhoud tot zich door te laten dringen. “Het beeldend vertellen van een verhaal leidt de bewuste geest af en stimuleert een onbewust zoeken naar de verschillende betekenissen.”  licht Brecht na afloop van de persooneelsbijeenkomst toe. De opdrachtgever heeft Magic in Management benaderd in het kader van een verandertraject waarbij het meer ondernemend handelen en de gast centraal stellen de centrale doelen waren. Doel van het, speciaal hiervoor op maat gemaakte programma was de mensen om hun eigen ‘oude’ gedrag te kunnen laten lachen en ze daarmee op een positieve manier te betrekken bij de veranderingen in de organisatie.

Toeschouwers reageren enthousiast op het programma: “Ik heb visies gehoord die ik nog nooit eerder heb gehoord. Het was een bijzondere bijeenkomst in de vorm van een stukje diepgang. Ja, ik vond het heel leuk. Ik heb gelachen en genoten. Dit is voor iedereen. Dit is echt voor iedereen!”

Direct na afloop van de bijeenkomst discussiëren de medewerkers spontaan met elkaar over de inhoudelijke thema’s die op het podium besproken waren. Dit is in de dagen en weken erna ook nog het geval geweest. Hierop kon tijdens het verdere verloop van het verbeterprogramma dan ook effectief worden doorgepakt. “Dit is geen goochelen, dit is magie.” evalueert de directeur deze interventie.

Meer weten?
Dit is een fragment uit de gekozen aanpak. Wilt u klantgerichtheid in uw organisatie vergroten? Neem contact met ons op voor een kop koffie en een goed gesprek.