Zes jaar is hij met Veneficus winnaar van de FD-Gazellen-award voor ‘snelle groeier’ en ook bekroond tot Beste Werkgever. Geen wonder dat investeerders bijna wekelijks in de rij staan om dit big-databedrijf te kopen. Afgelopen week nog verscheen Veneficus samen met bedrijven zoals Takeaway, Rituals en Coolblue op de prestigieuze lijst van Top 250 Groeibedrijven 2018. Succesvol serie-ondernemer en oprichter Robbert Bos (33) blijft er bescheiden onder. Hij licht toe waarom hij investeerders buiten de deur houdt: “Ik ga mijn aandelen niet verkopen, want dít is wat ik wil….” Wat is ‘dít’ ? Wat doen jullie precies? “Wij helpen beslissers met het maken van keuzes die op feiten gebaseerd zijn, zodat zij daarmee toekomstbestendige groei kunnen realiseren. Dit doen wij door het maximale uit hun data te halen. Dankzij technologische ontwikkeling krijgen…
Dit productiebedrijf was in de jaren voor de crisis flink gegroeid door alle kansen om zich heen aan te grijpen. Nu was de klad erin gekomen. Iedereen bij dit bedrijf was druk en rendement ontbrak al jaren. Het product wat ze bij dit bedrijf verkochten was tegenwoordig niet meer vernieuwend. Door de voortgeschreden technologische ontwikkeling had de concurrentie ondertussen vergelijkbare producten op de markt gebracht. En die boden dit tegen fors lagere prijzen aan. De directeur had dit gezien en koos voor het opzoeken van een nieuwe niche in de markt. Een mooi idee, maar de uitvoering bleek weerbarstiger dan het alleen maar verzinnen van het idee. Lees hier vier tips voor succesvolle implementatie van een nieuwe commerciële strategie: TIP 1: Zorg dat iedereen de gemaakte keuzes ook écht begrijpt…
Wel een hoop frustratie en kosten... Op zoek naar een beter callcenter? Of kijkt u eerst zelf in de spiegel. Lees hier 3 tips voor een succesvolle belcampagne. Inspelen op (onbewuste) drijfveren werkt! Laatst was ik op bezoek bij een ICT-dienstverlener. Het bedrijf was de afgelopen jaren gestaag meegegroeid met een aantal vaste klanten. De markt was veranderd. Prijzen stonden onder druk en concurrentie kwam langs alle kanten opzetten. Het bedrijf wilde nu sneller groeien door het binnenhalen van goed renderende nieuwe klanten. Meer waarde toevoegen door middel van ICT-advies en minder gepercipieerd worden als leverancier van 'alleen maar' capaciteit, hardware en software was het idee... De directeur-eigenaar vertelde mij dat hij hiervoor een belbestand had laten maken door zijn eigen mensen. Dit bestand bevatte 550 records; bedrijven en instellingen…
Toen ik een tijdje geleden sprak met de Algemeen Directeur van een nieuwe dealerformule in de automobielbranche adviseerde ik hem desgevraagd te stoppen met het verkopen van auto's. Waarop de man zijn wenkbrauwen fronste en me glazig aanstaarde. Volgens het kennisinstituut van de automobielbranche verdwijnen er maandelijks tien tot twintig autobedrijven, waaronder ongeveer vijf dealers. Daar komt volgens dit instituut voorlopig geen verandering in, want: "De marktomstandigheden verbeteren niet. De helft van de Nederlandse dealerbedrijven draait in de min.'' Bij veel automobiel bedrijven staat het water dan ook tot aan de lippen. Nou wordt je er ook niet bepaald vrolijk van hoe je in de gemiddelde showroom als klant behandeld wordt. Toen ik laatst als mysterie shopper een aantal showrooms bezocht werd mij vrijwel zonder uitzondering (na een allervriendelijkst 'welkom') verteld…
In veel branches is het kommer en kwel. En eerlijk is eerlijk, ook in de adviesbranche is er nogal wat aan de hand. Schijnbaar onaantastbare adviesbureaus zijn in de afgelopen periode flink ingekrompen of zelfs failliet gegaan. Met het faillissement van het gevestigde Boer & Croon als zichtbaar dieptepunt. Ook onder de oppervlakte heeft de crisis huisgehouden. Zo zijn er toonaangevende, zelfs als prijswinnend bekroonde, organisatieadviesbureaus die proactief naar buiten toe communiceren dat hun omzet voor het zoveelste jaar op rij flink gegroeid is, terwijl insiders weten dat bij deze bureaus al tijden lang niet meer dan een halve man en een paardenkop aan het werk is. Crisis of niet, de druk om te veranderen zal vermoedelijk, ook als gevolg van technologische en maatschappelijke ontwikkelingen, de komende jaren alleen nog…
Ik verwonder me nog elke dag over het feit dat mensen in hun vrije tijd flink trainen om beter te worden, in het weekend de wedstrijd willen winnen en hun overwinningen vieren, terwijl op het werk deze elementen vaak ontbreken. In de afgelopen jaren is er natuurlijk nogal wat af-bezuinigd en weggesneden in Nederland. Organisatorische ingrepen volgden elkaar in razend tempo op. Onderhoudsprogramma's werden uitgesteld, activiteiten afgebouwd en mensen ontslagen. Niet echt een tijd voor overwinningen en feestjes, of toch wel? Bij veel organisaties is de druk op de mensen die 'mogen' blijven verder toegenomen. Om maar te kunnen voldoen aan steeds toenemende productienormen, al dan niet in combinatie met reorganisatiegeweld, is werk voor veel mensen een zwaardere belasting geworden. Steeds vaker laten mensen zichzelf thuis als ze naar hun…
"Wie ooit heeft verzucht dat een toverstokje goed van pas zou komen bij het oplossen van een lastig probleem, heeft gelijk!" zegt Hajo Schimmelpenningh met een grote glimlach op zijn gezicht. Hajo is Directeur Eigenaar van Dutchshoppingonline, een innovatieve start-up in de retailbranche. Hij beschrijft hoe bij aanvang zijn team zich overmand voelde door de veelheid aan zaken die tegelijkertijd opgepakt moesten worden. Zaken die allemaal goed en op tijd uitgevoerd moesten worden betroffen onder andere de inrichting van klantprocessen (zoals orderprocessen, klachtafhandeling etc.), websiteontwikkeling, klantmailings, systeemontwikkeling, reclamespotjes en nog een aantal andere activiteiten. "De openingsfestiviteiten waren al ingepland dus de tijdsdruk zat er behoorlijk op." Hajo geeft aan gelukkig te zijn dat hij er vroegtijdig voor gekozen heeft Magic in Management in te schakelen. Met behulp van PaperSessies is…
Marketing = Emotie! En... hoe pakt Sales dat op? Uit wetenschappelijk onderzoek (Harvard Business Review) blijkt dat bedrijven die erin slagen impact te maken in de onderbewuste beleving van de klant tot wel 52% hogere klantwaarde en blijvende groei realiseren. Kort gezegd: hogere tarieven, langduriger klantrelaties en meer nieuwe klanten. Toch zijn er nog maar weinig bedrijven die hun verkopers hier bewust op inzetten en hierin verder helpen te ontwikkelen. In deze praktijkbeschrijving leest u hoe dit potentieel bij een organisatie in de zakelijke dienstverlening wel ontgonnen is en tegenwoordig continu doorontwikkeld en duurzaam benut wordt. Situatie Een technische dienstverlener had te kampen met tegenvallende verkoopresultaten. Gerealiseerde omzet en marge groeiden weliswaar, maar veel minder dan het gemiddelde in hun markt. Verkopers bij dit bedrijf waren meer met hun product en de…
Situatie Een toonaangevend bedrijf in de dienstverlenende sector had te kampen met moordende concurrentie en vraaguitval. Nieuwkomers vanuit de ICT-sector hadden op het oog vergelijkbare diensten in de markt gezet en boden dit aan voor 10% van de prijs van traditionele diensten. De vraag naar traditionele diensten was in elkaar gestort en de omzet uit het jarenlang opgebouwde, ooit zo trouwe, bestaande klantenbestand verminderde in snel tempo. Alleen de directeur benaderde nieuwe klanten. Deze verkoopinspanningen leverden niet het gewenste resultaat op. Vraag aan Magic in Management Help ons met het vormgeven van een nieuwe commerciële strategie en leer ons gezamenlijk succesvol te verkopen. Aanpak Met het management team hebben we allereerst het onderscheidend vermogen van de organisatie onder de loep genomen. De dynamiek in de groep vroeg de nodige aandacht. Te merken viel…
"Leiders hebben het niet over 'wat' ze doen, maar over de 'doelen' die ze willen bereiken. Dan hoef je maar 2 dingen te doen..." zegt Brecht de Vries terwijl hij met 2 vingers in de lucht het podium oploopt: "Creëer een doel en maak leiders van je medewerkers." Samen met internationaal bekroond magic entertainer Ronald Moray staat hij voor een groep medewerkers van een samenwerkingsverband van een culturele instelling en een schouwburg. Het thema van die dag is de gast centraal stellen. Met 'De magie van leiderschap' maken Ronald en Brecht onderwerpen op een leuke manier bespreekbaar. Door een inhoudelijke boodschap te combineren met goocheltrucs,wonderlijke verhalen en praktijksituaties staan mensen meer open om de inhoud tot zich door te laten dringen. "Het beeldend vertellen van een verhaal leidt de bewuste…
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Strikt noodzakelijke cookies
Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.
Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.