Advies zonder rapporten… (en zonder onderbouwing)*

Home / Advies zonder rapporten… (en zonder onderbouwing)*

Emotionele verbondenheid en resultaat gaan hand in hand. 99% van ons gedrag is onbewust. De nieuwe tijd vraagt om leiderschap om hierop in te spelen. Wij helpen u de marsroute naar meer verbondenheid en resultaat vorm te geven en te implementeren. Stevig advies, zonder rapporten (en zonder onderbouwing)* !

Onze visie
De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit. Technologische ontwikkeling (o.a. digitalisering, internet of things) en sociale veranderingen (veranderd consumentengedrag, de opkomst van deel- en circulaire economie) zetten de businessmodellen van gevestigde bedrijven flink onder druk. Nieuwkomers zoals AirBnB en Uber komen vanuit het niets opzetten. Het hebben van een goed product is niet meer goed genoeg. Tarieven staan fors onder druk. In sommige branches worden producten of diensten zelfs voor slechts 10% van de gebruikelijke prijs aangeboden. Introductie van nieuwe producten of diensten geeft hooguit nog maar tijdelijk een beperkt voordeel.
Deze ontwikkelingen zijn in de meeste branches goed merkbaar en zullen in de komende jaren alleen nog maar versnellen.

Alleen gevestigde partijen die erin slagen emotionele connectie met hun klanten en medewerkers te maken (zoals Apple en BMW) blijken tegen dit geweld bestand. Onderzoek (Harvard Business Review) toont aan dat dergelijke organisaties erin slagen tot wel 52% hogere klantwaarde en blijvende groei te realiseren. Kort gezegd: hogere tarieven, langduriger relaties en meer nieuwe klanten.

Bedrijven die koersen op lineaire businessontwikkeling gaan misschien wel te traag vooruit. Die blijven sterk afhankelijk van het economisch getij en aanhoudende margedruk zal hun business blijven kenmerken. Voor zolang het duurt. Geen prettig vooruitzicht voor wie ook op langere termijn vooruit wil.

De nieuwe tijd vraagt om leiderschap. Lef om de radicale keuze te maken om management en medewerkers gezamenlijk maximaal in stelling te brengen om meerwaarde te bieden in de diepere beleving bij de klant; de klant maximaal te bedienen op zijn (onbewuste) drijfveren. Alleen met klanten die een persoonlijke, positieve en verrassende toegevoegde-waarde-beleving ervaren transformeert u uw business. En creëert u een betrokken en op unieke klantbeleving georiënteerde organisatie met loyale, goed betalende klanten en trotse fans!

Het begint met een betekenisvol doel waar u echt voor wil gaan.

Heeft u het lef?

* Wilt u weten waarom wij onze adviezen zonder onderbouwing geven? Neem gerust contact met ons op, dan zullen we dat voor 1 keer nog onderbouwen.